N.Īles muzikālā darbnīca “Ritma un skaņu pasaulē”

5.oktobrī 6.a,b,c un 7.b klase skolā, bet 6.oktobrī 6.d, 7.oktobrī 7.a, 9.oktobrī 7.c klase N.Īles mūzikas studijā, programmas “Latvijas skolas soma’’ ietvaros, iepazinās ar N.Īles mūzikas studijas piedāvāto programmu.  

Skolas soma tika piepildīta ar vēl vienu aizraujošu un iedvesmojošu pasākumu - muzikālu darbnīcu ritma un skaņu pasaulē, kurā caur kopīgu instrumentu saspēli un praktisku darbošanos izglītojamie tika iepazīstināti ar dažādiem perkusiju instrumentiem no visas pasaules. 

Bija iespēja izjust skaņas daudzveidīgo burvību, gūt pirmās iemaņas ritma spēlē. Izglītojamie izmēģināja dažādu tautu mūzikas instrumentus (perkusijas), radīja kopējas muzikālas kompozīcijas pieredzējušu pasniedzēju vadībā. 

Tā bija saruna mūzikas valodā, kuras laikā katram bija iespēja ne tikai skatīties un klausīties, bet pieskarties, izmēģināt un izbaudīt visus piedāvātos mūzikas instrumentus. Šī muzikālā saruna caur instrumentu palīdzēja atvērties pat visnoslēgtākajam skolēnam un darboties ar visiem kopā. Tā lika paraudzīties uz mūzikas daudzveidību un burvību no cita skatu punkta, ļāva noticēt un iedvesmot, ka mēs katrs varam piedalīties mūzikas radīšanā. Kopīgi radītā mūzika aizveda pavisam citā pasaulē. Nodarbība aizritēja kā viens mirklis un ne brīdi nekļuva garlaicīgi.

Izglītojamo atsauksmes:
Viss bija episki, pati labākā nodarbība pasaulē! (6.c)                                        
Ļoti patika spēlēt bungas, un arī ļoti patika pēdējais grupas priekšnesums, kurš izklausījās it kā būtu mežā un mani ļoti nomierināja. (6.c)                
Patika sadarboties ar klases biedriem. (6.c)                                                      
Pilnīgi viss patika. Un arī visi dīvainie mūzikas instrumenti. (6.c)            
Man ļoti patika, ka varēja izmēģināt visus mūzikas instrumentus. Vēl bija ļoti forši klausīties, kad visi kopā pēc skolotājas komandas spēlēja instrumentus. (6.c)
Man patika interesantie mūzikas instrumenti, jo dažus no tiem es nekad dzīvē nebiju redzējusi un dzirdējusi. (6.d)
Sapratu, ka tos mūzikas instrumentus nemaz nav tik viegli spēlēt, kā izskatās no malas. (6.d)
Sapratu, ka bungas ir foršs instruments. (6.d)
Nekad nebiju redzējusi tik daudz bungu un pieskārusies tām. (6.d)
Es gribētu pats sev mājās tādas bungas, jo man tas likās interesanti. (6.d)
Man patika viss, it īpaši, kad pasniedzēji paši spēlēja bungas/perkusijas. (6.d)
Es gribētu tur aizbraukt vēlreiz, jo tiešām bija ļoti interesanti. (6.d)

Sākumā likās, ka nekas īpašs nebūs, bet kad sākās nodarbība, es atklāju, ka daudz kas, kas liekas ir no mājām, īstenībā izrādās no otra pasaules gala. (7.b)
Perkusiju un citu instrumentu apvienojums mani aizveda uz interesantās mūzikas pilno Āfriku. Nodarbības laikā es aizdomājos par to, ka no savā ziņā jautrās Āfrikas var nākt arī salīdzinoši skumja un biedējoša mūzika. (7.b)
Man patika instrumentu spēlēšana un interesantu mūzikas skaņdarbu veidošana. Es gribētu vairāk tādas nodarbības / projektus. (7.b)

Vecāku atsauksmes:
Liels paldies par 5.oktobra Skolas somas pasākumu ar bungām, skanošajiem traukiem u.c. Klausījos Renāra stāstā, un man pašai arī būtu gribējies būt klāt.
Paldies, ka skolā notiek šādi pasākumi! (6.b klases skolēna mamma - Gunita)

Tekstu sagatavoja: Gunta Stūrmane

×