Nodarbība "Ziedoņa klase" 8. klasēm

Novembrī 8. klases, programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, devās uz Ziedoņa klasi, lai dižā dzejnieka 90-jā jubilejas gadā iepazītos ar viņa personību un daiļradi. 

Nodarbība sastāvēja no divām daļām. Ar jautājumu un atbilžu spēli nodarbības ievaddaļā izglītojamie papildināja zināšanas par Imanta Ziedoņa personību un daiļradi, kā arī uzzināja daudz ko jaunu par viņa laikabiedriem, bet otrajā daļā bija aktīvi jāiesaistās izlaušanās spēlē.

Izzinošā izlaušanās spēle ir veidota pēc Escape room principa, kur jāveic dažādi savstarpēji saistītu uzdevumu virknējumi, kas attīsta caurviju prasmes – lasītprasmi, radošumu, sadarbību un līdzdalību.

Izlaušanās spēles laikā izglītojamie šos uzdevumus veica trīs izlaušanās istabās, kuras balstītas trīs Imanta Ziedoņa pasakās – Kroko un Dils, Pasaka par Pogu un Pasaka, kurā spēlējas, spēlējas, kamēr sāk spēlēt.


Izglītojamo atsauksmes:

"Man ļoti patika šī mazā ekskursija. Sākumā likās, ka būs garlaicīgi, taču es daudz ko jaunu uzzināju par gan Imantu Ziedoni, gan par citiem rakstniekiem. Izlaušanās istaba bija ļoti jautra. Neskatoties uz to, ka grupas bija sajauktas un ar tiem cilvēkiem tu tik bieži nerunā, komandas darbs tik un tā bija. Nebija nekādu strīdu vai tas, ka kāds neko nedarīja. Visi grupā kaut ko darīja, palīdzēja viens otram un man tas ļoti patika. Viss bija diezgan jautri." (Violeta 8.d)

"Šīs dienas ekskursija manuprāt bija ļoti interesanta un man tā ļoti patika, jo varēja saliedēties un pavadīt laiku ar klasesbiedriem." (Tomass 8.d)

"Šodienas ekskursija bija ļoti interesanta, uzdevumi bija ļoti forši un bija labi izveidotas istabas." (Gustavs 8.d)

"Man ļoti patika, it īpaši tādēļ, ka man ļoti patīk izlaušanās istabas un šis pasakums bija pa brīvu. Šajās istabās varēja atklāt daudz jaunus faktus interesantā, pamācošā veidā, bet tajā pašā laikā varēja labi pavadīt laiku. Ja tā godīgi, tad nebija nemaz tik slikti pabūt ar klasesbiedriem, jo pat ja tu ikdienā ar viņiem īpaši nerunā, šādās ekskursijās var saliedēties. Paldies!" (Lauma 8.d)

"Manuprāt, ekskursija bija ļoti forša, varēju vairāk pavadīt laiku ar saviem klases biedriem, pildot šos uzdevumus, katra istabiņa izskatījās savādāka un interesanta, kā arī tie uzdevumi kas tika pildīti ļāva padomāt, cik jautri tas tiešām bija, liels paldies par šo foršo ekskursiju!" (Amanda 8.d)

"Ziedoņa klasē es uzzināju daudz vairāk par Ziedoņa dzīvi, piemēram, ka viņam bija viņa ceļabiedrs Andrejs, kas ir lācīša rotaļlieta. Vēl es uzzināju, ka dzejnieks gribēja kļūt par dārznieku un gribēja arī iet mācīties podnieku skolā, bet tur viņu nepieņēma, tāpēc viņš sāka nodarboties padziļināti ar dzeju. Es uzzināju arī informāciju par citiem dzejniekiem, piemēram, Ojāru Vācietis, Raini. Uzzināju, ka I. Ziedonim drīz būs 90 gadu jubileja. Mums pastāstīja arī par I.Ziedoņa vasarnīcu Murjāņos, kur tagad ir ierīkots muzejs, kuru mēs kā klase gribam apmeklēt." (8.b)

"Visinteresantākā bija izlaušanās istaba un dažādie radošie uzdevumi. Patika, ka mūs sadalīja grupās un mums bija jāiemācās klausīties un sadarboties." (8.b)

"Citiem es ieteiktu aizbraukt uz Ziedoņa klasi, tur var daudz ko jaunu iemācīties." (8.b)

"Man ļoti patika! Lieliska iespēja papildināt un nostiprināt savas zināšanas par Imantu Ziedoni, kā arī nedaudz citiem latviešu rakstniekiem. Izlaušanās telpa bija interesanta un stilīga aktivitāte. Man patika, ka mūs sadalīja citās 3 grupiņās (ne īsti draugu grupās). Tas atļāva iepazīt šos cilvēkus." (Anna 8.c)

"Man ļoti patika, jo bija komandas darbs un jāmeklē pavedieni." (Roberts 8.c)

"Mani iepriecināja ekskursija, jo uzzinājām mazliet par I. Ziedoni un viņa laikabiedriem caur 10 jautājumu aptauju. Man patika, ka nebija dots ļoti liels daudzums informācijas." (Laura 8.c )

"Man patika pati istaba un pats koncepts." (Rēzija 8.c)

"Man patika tas, ka izlaušanās istabas nebija vieglas, bet nebija arī pārāk grūtas. Patika arī tas, ka visi sadarbojās, nevis viens cilvēks visu izdara." (Monta 8.c)

"Man patika escape istabas koncepts. Interesants stāstījums par I.Ziedoni." (Rolands 8.c)

"Man patika izlaušanās istaba. Manuprāt, bija jautri un interesanti, tēlot detektīvu un meklēt pavedienus, un risināt mīklas." (Elizabete 8.c)

"Man patika ekskursija, manuprāt, tā bija ļoti interesanta. Bija forši tas, ka pašā sākumā pirms spēles mums bija cita spēle, kurā vajadzēja zināt dažus faktus par Imantu Ziedoni. Izlaušanās spēlē bija smieklīgi, un man ļoti patika sadarboties ar maniem klasesbiedriem. Ieteiktu uzlabot atvēršanas kodu atslēgas, jo tās dažreiz aizķērās un nevarējām īsti atvērt sākumā. Tomēr gāja ļoti jautri. Sapratu, ka sadarbojoties var iegūt labāku rezultātu." (Lote 8.a)

"Bija ļoti interesanti. Varēja uzzināt jaunus faktus par Imantu Ziedoni. Man visvairāk patika iespēja risināt mīklas, meklēt pavedienus, lai izlauztos. Es uzzināju vairāk par I.Ziedoņa pasakām. Bija jauki arī tas, ka mūs pacienāja ar cepumiem! Vienīgais mīnuss, ko saskatīju, ka, ilgstoši uzturoties izlaušanās istabā, tur bija slikts un sauss gaiss." (Līva 8.a)

"Man likās, ka Ziedoņa izlaušanās spēle bija perfekta zinātniskā ekskursija, kurā mēs sākumā uzzinājām daudzus faktus par dzejnieku, ko viņš darīja jaunībā un kas viņam patika. Pašā izlaušanās istabā vislabākais bija, ka tā trenēja loģisko domāšanu un arī bija svarīgs komandas darbs, lai izdarītu visus nepieciešamos uzdevumus. Es šo pasākumu ieteiktu citiem cilvēkiem. Man visvairāk patika puzles, kas bija jāliek, bet vismazāk patika baltā puzzle, kuru nevarēja salikt. Pēc pasākuma guvu atziņu, ka Imantam Ziedonim bija interesanta dzīve." (Ričards 8.a)

"Šī izlaušanās spēle man patika, bet neko jaunu par Imantu Ziedoni es neuzzināju. Man nepatika, ka uzdevumi nebija domāti mūsu klases skolēnu skaitam, tāpēc daudzi nevarēja piedalīties, bet tikai stāvēt malā. Telpas dekorācijas bija ļoti detalizētas un skaistas. Bija patīkami atrasties tajās telpās. Es ieteiktu tomēr apdomāt uzdevumu piemērotību lielam cilvēku pūlim, lai visi būtu iesaistīti, vai arī nepieņemt lielu klasi." (Agnese 8.a)

"Es uzzināju daudz ko jaunu, uzzināju, kas ir kolhozs, iepazinu Lāci Andreju (viņa dvīņu brāli), iepazinu Imanta Ziedoņa sarakstītās pasakas. Man visvairāk patika tas, cik interesantas un skaistas bija istabas. Nepatika tas, ka komandās bija ar dažiem grūti sadarboties un daži neklausījās noteikumus. Es ieteiktu to, lai istabas paplašinātu un būtu ilgāk ko darīt. Mana atziņa ir tāda, ka klase, saliekot galvas kopā, var izdomāt, kā jāpilda uzdevumi." (Madara  8.a)

"Es no pasākuma “Ziedoņa klasē” uzzināju to, kādas ir Ziedoņa sarakstītās pasakas, kā arī kuras vietas ir nosauktas Ziedonim par godu. Man ļoti patika, kā viss bija iekārtots, īpaši jau pašas izlaušanās istabas, kā arī izdomātie uzdevumi. Nepatika, ka daži klases biedri apzināti pārkāpa spēles noteikumus. Mana atziņa ir, ka ne vienmēr viss ir tāds, kā izskatās, daudz kas var būt paslēpies, un vajag labāk sadarboties! Ieteiktu rīkot vēl šādus pasākumus."  (Estere 8.a)

"Man ļoti patika pašas izlaušanās istabas. Tās bija interesantas, ar labu dizainu, un es attīstīju savu loģisko domāšanu. Es arī uzzināju daudz jaunu faktu par I.Ziedoni viktorīnā, ko mums vadīja jaukā gide. Man arī patika, ka mūs sadalīja grupās jau no paša sākuma, jo, ja mēs paši būtu dalījušies, tad daudziem nebūtu normāla attieksme pret notiekošo." (Žanete 8.a)

Apkopoja direktora vietniece Gunta Stūrmane

×