Pateicoties programmaa “Latvijas skolas soma” februārī 10. un 11. klašu izglītojamajiem bija iespēja noskatīties tiešsaistes koncertlekciju “Sprādziens mūzikā”.
Koncertlekcijā izglītojamie tika iepazīstināti ar to, kā populārā mūzika ir attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock’n’roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitie, 90. gadu popkultūra un mūsdienās.
Tas bija ceļojums laikā, izzinot, kā mūzika iet roku rokā ar 20. gadsimta vēstures lielākajiem notikumiem un atspoguļo savu laikmetu. Koncertstāstu papildināja īpaši veidoti video materiāli.
Programmā skanēja populārākās dziesmas no Elvisa Preslija, The Queen, Maikla Džeksona, The Beatles, AC/DC, ABBA, Frenka Sinatras, The Rolling Stones u.c.
Programma ir veidota interaktīva, kas ļauj jauniešiem uzzināt daudz jauna, un arī pašiem apgūt soļus no populārām dejām un dziedāt līdzi pasaulslavenām dziesmām. Programmā tika izmantotas digitālo tehnoloģiju iespējas, lai skatītāji varētu sajusties kā īstā rokkoncertā.
Koncertlekciju vadīja dziedātājs Mikus Abaroniņš kopā ar multiinstrumentālisti Artu Abaroniņu.
Izglītojamo atsauksmes par redzēto un dzirdēto:
Koncertlekcija "Sprādziens mūzikā", manuprāt, bija labs veids kā atsvaidzināt atmiņu par pagātnes notikumiem. Šī koncertlekcija papildināja manas zināšanas gan vēsturē, gan mūzikā.
Koncertlekcija bija izveidota tā, ka tā patiešām spēja aizraut. Bija ļoti patīkami to klausīties, jo izvēlētie skaņdarbi, kuri tika atskaņoti, bija ļoti pazīstami. Noslēguma daļā man ļoti patika arī latviešu dziesmu popūrijs.
Kopumā varu teikt, ka šī koncertlekcija bija ļoti interesanta un tajā pašā laikā arī izglītojoša. (Liāna 10.UZ)
Ļoti patika šī koncertlekcija, atgādina labu TV3 seriālu vai pārraidi. Vislabāk patīk tas, ka dziesmas un skaņdarbi ir atpazīstami, labs veids, kā izklāstīt informāciju. Īsti nezinu ko teikt, ja vēl būtu šādas koncertlekcijas, es noteikti skatītos un pieslēgtos. Pašu izpildījums arī riktīgi patīk. (Dita 11.b)
Noskatījos video, tas bija krāsains, kodolīgs un pamācošs. Ideāls gadsimta pārskats, viegli saprotams bez liekas informācijas. Nebija pārāk garš, kas ļāva saglābāt uzmanību uz visām 40 minūtēm. (Beate 11.b)
Ļoti patika koncerts. Esmu sajūsmā. (Agnija 11.b)
Manuprāt, šāda digitāla koncerta izveides ideja ir ļoti laba, īpaši vēl tāpēc, ka koncertus klātienē nevaram apmeklēt. Šāda iespēja mums ļauj iepazīties ar pagājušā gadsimta mūzikas attīstību, populārākajām grupām, izpildītājiem, kā arī bija iespēja noklausīties to izpildījumu. (Ennija 11.b)
Pasākums likās ļoti interesants un aizraujošs, kaut kas neierastāks un citādāks. Labs veids kā iesākt dienu. Jauka izklaide, atpūta šajā mācīšanās laikā. Manuprāt, izdevies un lielisks pasākums! (Luīze 11.b)
Koncertlekcija man patika, atcerējos zināmas vecās dziesmas, kuras atraisīja manī atmiņas. Cilvēki, kuri pasniedza nodarbību bija ļoti atraktīvi un pozitīvi, kas noteikti piesaistīja vēl vairāk. (Jolanta 11.b)
Tas bija ļoti jauks veids kā iesākt rītu - 40 minūtes labas mūzikas un patīkamas atmosfēras. Jāatzīst, ka lielāko daļu faktu par pēdējā gadsimta mūziku es jau zināju, pateicoties mūzikas skolas zināšanām pamatskolā, taču tur bija iekļautas dažādas grupas, kas ļoti labi reprezentēja katru desmitgadi un man patika, ka bija paskaidrots arī kā vēsturiskā un politiskā situācija ietekmēja mūzikas attīstību. Muzikālie priekšnesumi bija ģeniāli, man patika un nebija garlaicīgi, varēja dziedāt līdzi un vienlaicīgi uzzināt ko jaunu par konkrētajiem izpildītājiem. Paldies par šo iespēju! (Viktorija 10.VM)
Man ļoti patika mūzikas izvēle. Ļoti atbilstoši katrai desmitgadei. Bija ļoti jautri skatīties. Labākais bija tas, ka tika atskaņotas arī dažas manas mīļākās dziesmas. (11.d)
Man patika visa lekcija, visas tur esošās dziesmas bija pareizi atlasītas un man patika. Patika arī tas kā īsi un kodolīgi tika izstāstīta mūzikas vēsture ar attēliem un reāliem mūzikas piemēriem. Bija arī daži interesanti fakti par mūzikas attīstību. (11.d)
Prasmīga, kvalitatīva mūziķu grupa. (11.d)
Manuprāt, ļoti kodolīgs ieskats par mūzikas vēsturi 20.gs. garumā ar labiem muzikāliem piemēriem. Šo visu mūzikas vēstures esenci varēja labi uztvert, taču man būtu vairāk gribējies, lai parāda arī kādus oriģinālos mūzikas kadrus no kādiem koncertiem. (Paulis 10.DAS)
Pēc koncertlekcijas noskatīšanās man noteikti radās lielāka skaidrība par mūzikas vēsturi, it īpaši, par mūzikas laikmetu hronoloģiju un to kādi mūzikas žanri bija populāri katrā gadu desmitā. Koncertlekcijā bija iekļauts tieši nepieciešamais informācijas daudzums, lai būtu uztverams svarīgākais. Diezgan veiksmīgi tika izvelēti gadu desmitiem raksturīgākie skaņdarbi, jo praktiski visas atskaņotās dziesmas jau bija iepriekš dzirdētas. Koncertlekcijas veidotāji, gan būtu varējuši piesaistīt vēl kādu dziedātāju, tādējādi nedaudz dažādojot, dziesmu skanējumu. (Dora 10.DAS)
Ļoti interesanti, nostalģija par bērnībā dzirdētajām dziesmā, kas skanēja pa radio. Šīs dziesmas ir daudz reižu iepriekš dzirdētas, bet dienas steigā tāds klultūras zelts mēdz piemirsties. No BTS dziesmām viņi varēja izvēlēties jebkuru citu, nevis ''Dynamite'', jo tas nebija labākais piemērs. (Lizete Leonora 10.DAS)
Ļoti labs pasākums, labākais, kas ir bijis no skolas somas. Tiešām interesanti un noderīgi. Man patika tās dziesmas un veids kā pasniedza informāciju, bija viegli uztvert un nepalika garlaicīgi.
(Beatrise 10.DAS)
Kopumā koncertlekcija bija interesanta, mani personīgi ļoti aizrāva. Sākumā likās - ai, kam šis ir vajadzīgs, bet kad ieklausījos un sāku pievērst uzmanību, sapratu, ka šis ir kaut kas interesants. Lai nu kā, paldies par šo koncertlekciju, uzzināju arī kaut ko jaunu (11.a)
Man ļoti iepatikās šāda veida lekcija. Ļoti forši bija uzzināt nedaudz vēsturi, kā arī paklausīties dziesmas no 60. gadiem utt. Es šādu lekciju izbaudītu vairākas reizes, jo viņi izvēlējās ļoti ikoniskas dziesmas no tā laika, kas man šķita diezgan interesanti. (11.a)
Reklāmas rullītis par koncertlekciju - SKATĪTIES
Informāciju apkopoja – Gunta Stūrmane