11.02.2019. skolā viesojās Goda teātra un Liepājas teātra aktieri Edgars Ozoliņš un Rolands Beķeris ar izrādi “Čomiņi”. Lugas galvenie varoņi ir divi 15 gadus veci skolnieki – “čomiņi” – labākie draugi Olivers un Pāvels. Starp viņiem nav noslēpumu. Viņi runā par visu. Izrāde ir par skolas vecuma jauniešu dzīvi, draudzību, mīlestību, izdabāšanu vecākiem un vēlēšanos būt patstāvīgiem.
Rolands Beķeris izrādē spēlē mācītāja dēlu Pāvilu, kas darbojas vietējā skolas radio par ‘dīdžeju’, paralēli tam, nelegāli tirgojot arī enerģijas dzērienus saviem vienaudžiem skolā. Edgars Ozoliņš spēlē viņa vislabāko draugu – “čomu” – Oliveru, kurš Pāvilam ir galvenais preces piegādātājs un arī visu noslēpumu glabātājs. Katrs no šiem puišiem ir spiests savā veidā ievērot ģimenes izvirzītos noteikumus, kas attiecīgi ietekmē arī viņu rīcību. Olivers ir turīga tēva dēls, kurš pavisam nesen aizgājis pastāvīgi dzīvot pie tēva (viņa vecāki ir šķīrušies), iegūstot salīdzinoši lielu finansiālo brīvību, bet par to samaksājot, ar sava tik labskanīgā un latviskā uzvārda Ābols nomaiņu pret Bakaļars.
Pāvels, savukārt, ir mācītāja dēls, kam ar rocību ir pašvaki, un viņš nelegālo tirdzniecību ar enerģijas dzērieniem piekopj tāpēc, lai varētu atļauties tērēt naudu tāpat kā viņa labākais draugs: tikt pie stilīgām drēbēm un atstāt iespaidu uz skolas meitenēm. Ideālo draugu saskaņu izjauc atklājums, ka Olivers ir sācis satikties ar Pāvela māsu, un uzvirmo nebijuša spriedze draugu attiecībās. Tas kļūst par lielāko pārbaudījumu viņu draudzībai. Teksti un dialogi ir ļoti raiti, atmosfēra spraiga un atslābuma nav ne mirkli.
Izrāde pusaudžus patiesi ieinteresēja, lika dzīvot līdzi lugas varoņiem un apjaust, ka teātris ir viens no veidiem, kā labāk izprast pašiem sevi un arī dzīvi, deva iespēju paraudzīties uz sevi no malas, izvērtēt, kas ir īsta draudzība, kas ir patiesās vērtības dzīvē. Lika padomāt kā mainās attieksme pret notikumiem, kad tas skar katru no mums personīgi. Izrāde, kas lika aizdomāties.
Izrāde nominēta 2017./2018. sezonas Spēlmaņu nakts balvai kategorijā “Gada izrāde pusaudžiem”.
Luga uzvarējusi arī lugu konkursā “36 stundas - skola”, kuru organizēja Latvijas Dramaturģijas centrs, Goda teātris un biedrība “ Darbnīcas”.
Izglītojamo atsauksmes par izrādi:
"Izrāde bija par draudzību, taču parādīja arī draudzības slikto pusi". (5.a)
"Mani pārsteidza, kā divi aktieri var izspēlēt veselu izrādi". (5.a)
"Vairāki joki izrādē bija smieklīgi, bet daži notikumi lika aizdomāties, cik nejauki ikdienā var būt bērni un pusaudži". (5.a)
"Man patika, ka izrādē bija pieminētas dažādas modernas lietas - spineri un kendamas". (5.a)
“No izrādes varēja mācīties, ka jāmācās savaldīt emocijas, nevajag darīt neko nelikumīgu, jo var būt ļoti lielas nepatikšanas un nevajag apvainoties par sīkumiem”. (5.b)
“Man patika aktieru humora izjūta, ļoti labi tēloja!” (5.b)
“Lieliski aktieri un arī noformējums – labs!” ( 5.b)
"Izrāde man patika. Aktieri bija ļoti prasmīgi un profesionāli. Patika skatuves noformējums un izrādē izmantotie joki. Izrāde bija mūsdienīga un smieklīga". (6.a)
"Izrāde bija ļoti interesanta, smieklīga un pamācoša." (6.a)
"Ļoti laba izrāde. Labākā, ko biju redzējis pa visiem šiem gadiem. Tēlojums un scenārijs bija ļoti labs". (6.a)
"Izrāde ļoti patika, jo tā bija joku un smieklīgu atgadījumu pilna, atbilstoša mūsu vecumam". (6.a)
”Bija interesanti – tika izmantoti gadījumi no pusaudžu dzīves un mūsdienīga valoda, tāpēc arī patika”. (8. b)
“Mūsdienām aktuāli joki. Pusaudžiem aktuāla izrāde”. (8.b)
“Ļoti patika izrāde. Patika tas, ka bija mūsdienīgi un labi aktieri, smieklīgi joki, varēja atpazīt dažās situācijās sevi”. (8.b)
“Teātris bija ļoti tuvs reālajai skolas dzīvei, kas man ļoti patika”. (8.b)
“Bija ļoti smieklīgi un tajā pašā laikā pamācoši. Izbaudīju visu izrādi”. (8.b)
“Izrādē bija laba mācība”. (5.d)
“Man patika, ka viņi bija sliktie puiši”. (5.d)
“Bija jau sāpīgi, kad viņi pārsita tos degunus, bet laikam jau tā vajadzēja”. (5.d)
“Moderna, par jauniešiem, bet par daudz rupju vārdu”. (5.d)
“Dažbrīd man likās , ka tā nav mūsu vecumam, bet doma bija laba”. (5.d)
“Izrāde bija jautra, interesanta, mūsdienīga, nebija garlaicīgi”. (7.a)
“Mana atziņa, ka draudzība dažkārt ir ļoti sarežģīta”. (7.a)
“No malas skatoties, to var salīdzināt ar dzīvi, ka īstenībā, piemēram, valodas lietojums mums arī nav labāks”. (7.a)
“Ļoti laba izrāde, labs iestudējums. Šādos pasākumos vienmēr jāpiedalās”. (7.a)
“Man patika, ka aktieri runāja pusaudžiem saprotamā valodā”. (7.a)
“Es gribētu aiziet uz līdzīgu izrādi vēlreiz”. (7.a)
“Man patika viss. Lieliski tēloja aktieri”. (7.a)
“Izrāde bija ideāla, aktieri ļoti prasmīgi, tēma ir atbilstoša vecumam, es personīgi ļoti vēlētos vēl šādas izrādes. ”. (7.a)
“Vairāk tāda tipa izrādes”! ( 7.a)
Apkopoja Gunta Stūrmane